Новости

Zadaci sa probnog zavrsnog ispita

Датум: 24. April 2020 22:42 Категорија: Новости

https://www.blic.rs/vesti/drustvo/ovo-su-bili-zadaci-za-osmake-iz-srpskog-jezika-na-probi-male-mature-a-kako-biste-ih/8q96dld

Прочитај

Такмичење из ликовне културе ,,Мали Пјер

Датум: 23. April 2020 16:13 Категорија: Новости

Такмичење за најбољу дечију карикатуру ,,Мали Пјер
У ОШ ,,Јован Грчић Миленко” из Беочина током марта 2020. године одржано је општинско Такмичење за најбољу дечију карикатуру ,,Мали Пјер”. Учествовало је 36 ученика од 1. до 8. разреда из ОШ ,,Јован Грчић Миленко” из Беочина и ОШ ,,Јован Поповић” из Сусека. Чланови комисије Весна Абаза, Милош Мирковић и Весна Мијин Томић прогласили су најбоље карикатуристе међу ученицима.
 
У категорији од 1. до 4. разреда:
1. место - Ивана Мирић, 3-2, Беочин
2. место - Анђела Јурошевић, 3-3, Беочин
3. место - Милица Матић, 2-5, Баноштор
 
У категорији од 5. до 8. разреда:
1. место - Анастасија Миљић, 8-1, Сусек
2. место - Нада Челар, 7-5, Беочин
3. место - Јована Мићић, 6-1, Беочин

Честитамо ученицима и наставницима на постигнутом успеху!

Прочитај

ТЕРМИНИ ЗА ПРОБНИ ЗАВРШНИ ИСПИТ 2020.

Датум: 22. April 2020 22:58 Категорија: Новости

ПОШТОВАНИ УЧЕНИЦИ 8. РАЗРЕДА, ОБАВЕШТЕЊЕ КОЈЕ СЛЕДИ ЈЕ ВЕОМА ВАЖНО ЗА ВАС И ОДНОСИ СЕ НА ВРЕМЕ ПРЕДВИЂЕНО ЗА ПОЛАГАЊЕ ПРОБНОГ ЗАВРШНОГ ИСПИТА ИЗ МАТЕМАТИКЕ И КОМБИНОВАНОГ ТЕСТА.
ПРОЧИТАЈТЕ ОДЛУКУ МИНИСТАРСТВА:

ОСНОВНА ШКОЛА
- директору

ПРЕДМЕТ: Термини за решавање теста из математике и комбинованог теста у оквиру пробног завршног испита (23. и 24. април 2020. године)

Поштована/-и,
Данас су ученици осмог разреда имали прилику да процене своје знање из српског/матерњег језика. Према првим повратним информацијама у једном краћем периоду дошло је до преоптерећења система, што је код одређеног броја ученика довело до непријатности. Брзом реакцијом компаније Комтрејд и Канцеларије за информационе технологије активирани су додатни ресурси, чиме су отклоњена успорења у раду система.

Имајући у виду наведене околности донета је одлука да се термин за решавање теста данас 22.04.2020. продужи до 21.30 часова, што ће бити и у наредна два дана.

Да бисмо омогућили равномерно оптерећење система сугеришемо следећу организацију тестирања у односу на период у коме ће ученици приступати платформи:

- у термину од 8 до 12 часова тестове треба да решавају ученици са територије АП Војводине

- у термину од 12 до 16 часова тестове треба да решавају ученици са територије Града Београда

- у термину од 16 до 21,30 часова тестове треба да решавају сви остали ученици (ван територије АП Војводина и ван територије Града Београда)

Потребно је да ученицима осмог разреда доставите информацију о предложеним терминима за приступ платформи за онлајн теститање током наредна два дана.

Срдачно,

Министарство просвете, науке и технолошког развоја

ЗАХВАЉУЈЕМО СЕ УЧЕНИЦИМА 8. РАЗРЕДА НАШЕ ШКОЛЕ НА РАЗУМЕВАЊУ И ЖЕЛИМО ИМ ПУНО УСПЕХА НА ПРЕДСТОЈЕЋИМ ИСПИТИМА.

Прочитај

ПРЕД УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ ИЗБОР ЗАНИМАЊА

Датум: 20. April 2020 18:55 Категорија: Новости

ПРЕД УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ - ИЗБОР ЗАНИМАЊА
 
Драги осмаци,
Да смо у школи многи од вас би долазили са бројним питањима : Коју школу да упишем? Колико бодова треба за занимање?Да ли ћу моћи да се упишем у медицинску, економску...школу? Не знам шта да упишем!
Претходних година велики број осмака је радио Тест професионалних интересовања, као и тестове сспособности, након чега је следила препорука за избор занимања.Ове године, мањи број ученика је радио тестове. Стога, препоручујем вам да се на адреси www.vodiczaosnovce.nsz.gov.rs упознате са Водичем за избор занимања,тестирате своја интересовања, способности и особине личности.
Пре коначног избора занимања и уписа у средњу школу чека вас завршни испит, пробни и "прави". Ви сте прва генерација која ће пробни испит радити у другачијим околностима - код куће, тест папир-оловка замениће тест на рачунару, биће вам доступни уџбеници, свеске, помоћ родитеља и осталих чланова породице. Дакле, искушења су многобројна!
Да би on line пробни испит био сврсисходан, потребно је да га сагледате на следећи начин :
- као прилику да се упознате са новим начином за полагање испита;
- упознаћете се са новим обликом теста;
- видећете на који начин су формулисани задаци;
- имаћете прилику да проверите своје знање;
- разменићете утиске о тесту,задацима,решењима са својим другарима;
- имаћете могућност да контактирате са предметним наставницима у вези решавања нејасних задатака.
Резултати, тј.број бодова на коначном завршном испиту, значајно утичу на ваш избор занимања, коју ћете средњу школу и смер уписати. Поред овога, од значаја је и просечан успех који сте остварили на крају 6, 7 и 8 разреда. Неопходно је да што реалније процените своја интересовања, способности, мотивацију за даље учење и напредовање.Није препоручљиво поводити се за интересовањима других, да ли је неко занимање популарно, цењено у друштву, добро плаћено.
Сигурно је да ће у мноштву занимања бити једно само за вас!
СРЕЋНО ОСМАЦИ у предстојећим активностима!
Школски психолог,
Михајловић Љиљана

Прочитај

УПУТСТВО ЗА ОЦЕЊИВАЊЕ

Датум: 13. April 2020 22:07 Категорија: Новости


Упутство за оцењивање

Прочитај

ПРОБНИ ЗАВРШНИ

Датум: 08. April 2020 19:30 Категорија: Новости

http://mojaucionica.gov.rs/

Прочитај

ПРВИ ПРОБНИ ЗАВРШНИ ИСПИТ 2020.

Датум: 08. April 2020 18:48 Категорија: Новости

ОСНОВНА ШКОЛА ПРЕДМЕТ: Онлајн тестирање за ученике 8. разреда – први пробни завршни испит Поштовани, Као и претходних година, Министарство просвете, науке и технолошког развоја планира да спроведе завршни испит на крају основне школе, како би се ученицима обезбедило стицање сертификата о завршеној основној школи и омогућило спровођење законом регулисане процедуре уписа у средње школе. Имајући у виду актелну епидемиолошку ситуацију у земљи и мере које је донела Влада Републике Србије, одлука о времену и начину полагања завршног испита биће донета накнадно, по окончању забране кретања. Са надом да ћемо овај испит успети да спроведемо пре завршетка текуће наставне године, намеравамо да интензивирамо активности које би помогле ученицима осмог разреда да се припреме за завршни испит. С тим у вези, донели смо одлуку да спроведемо онлајн тестирање којим ћемо ученицима осмог разреда омогућити самопроцену знања и то би био први пробни тест који је у складу са тренутним могућностима рада од куће. Основна сврха овог тестирања је да ученици стекну увид у то да ли су напредовали до очекиваних стандарда постигнућа у предметима који су обухваћени завршним испитом и да у односу на резултате пробног завршног испита, по потреби, додатну пажњу посвете одређеним областима у оквиру појединих предмета. Од директора, наставника и стручних сараднике се очекује да мотивишу ученике да се у што већем броју, а у складу са техничким условима којима располажу, укључе у ово тестирање, како би добили правовремену објективну повратну информацију о свом постигнућу, која треба да им послужи као смерница за даље учење и припрему за завршни испит. Резултати теста се неће оцењивати, јер се тестирање одвија у недовољно контролисаним условима да би се обезбедила поузданост резултата. Зато је неопходно подстицати ученике да самостално реше тестове, без обзира на крајњи резултат, јер ће једино тако имати прави увид који ће им послужити за даље планирање учења, а уједно обезбедити и реалнија очекивања од завршног испита. Након завршеног тестирања, ученици ће добити резултате, а предметни наставници ће путем успостављених канала комуникације сазнати које су области ученици савладали и шта им представља тешкоћу, да би се томе могли посветити током даљег рада. На основу ових размена, наставници треба да планирају подршку ученицима у склопу припрема за завршни испит, које се за сада такође одвијају учењем на даљину. По нормализовању услова рада, спровешће се и други пробни завршни испит којим ће бити тестиране процедуре, што значи да ће ученици имати више прилика да провере своје знање. Техничке припреме за спровођење онлајн пробног завршног испита Онлајн тест (први пробни завршни испит) за самопроцену знања ће се реализовати преко платформе mojaucionica.gov.rs. Ученици ће платформи приступати користећи исте налоге који су за потребе приступа платформи Microsoft Teams достављени школама у периоду од 20. до 23. марта 2020. године на адресе електронске поште које су школе унеле у информациони систем Доситеј. Потребно је да директори провере да ли су за свако одељење 8. разреда добили табелу са налозима за приступ платформи Microsoft Teams и да ли су табеле достављене одељењским старешинама. Такође, заједно са одељењским старешинама треба да провере да ли је сваки одељењски старешина добио довољан број налога, јер се сваком ученику из одељења може доделити по један налог. Уколико директор утврди да недостаје табела за неко одељење или да у некој од табела за одељења не постоји довољан број налога, неопходно је да поступи по упутству које је достављено у истој поруци којом су школи достављени налози (односно, у случају школа које су прве добиле налоге, у накнадном обавештењу које је послато у истом периоду када и поруке са налозима). Све поменуте поруке су стигле са адресе [email protected]. Уколико нека школа није у могућности да приступи примљеној поруци са налозима, а исти нису већ подељени наставницима и ученицима, неопходно је да се обрати на адресу [email protected] (избегавати обраћање, осим у случају да је заиста неопходно, како не би дошло до загушења ресурса и како би онима којима је потребно, помоћ стигла правовремено). Претходне провере, закључно са евентуалним слањем захтева за додатним налозима за ученике 8. разреда школе треба да спроведу што пре, најкасније до четвртка, 9. априла 2020. године. Рок за слање захтева за добијање додатних налога је 9. април 2020. и то према упутству које сте добили у поруци у којој су достављени налози за платформу Microsoft Teams, а које су школе добиле на адресу електронске поште са адресе [email protected] у периоду од 20. до 23. марта 2020. године. Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања је припремио демо верзију теста "Упознај окружење за самопроцену знања", који треба да послужи ученицима да се на време, пре тестирања упознају са платформом. Након што од одељењских старешина добију налоге, очекује се да ће ученици од 14. априла 2020. године моћи да приступе платформи како би проверили приступне параметре, упозали се са окружењем, погледали упутства и урадили демо тест. Демо тест ће имати четири питања како би ученици имали прилику да виде какав тип питања их чека на тесту и моћи ће да се упознају са начином решавања. Термини за онлајн тестирање Oнлајн пробно тестирање ће бити спроведено по следећој динамици: 22. априла 2020. – тест из српског/матерњег језика 23. априла 2020. – тест из математике 24. априла 2020. – комбиновани тест Ученицима ће сваки тест бити доступан 12 сати (од 8.00 до 20.00) , како би могли да му приступе у време кад технички или други организациони или породични услови дозвољавају. Преко платформе mojaucionica.gov.rs и налога који им је проследио одељењски старешина, ученик приступа решавању тестова. Ученик ће на почетку сваког теста бирати језик на којем ради тест. Сваки ученик ће моћи само једном да приступи решавању теста, које ће бити временски ограничено! То значи да када ученик приступи тесту, мора и да га заврши у року предвиђеном за рад. На почетку теста, ученици ће добити обавештење о дужини трајања тестирања. Повратну информацију о резултатима теста ученик ће моћи да види након дванаесточасовног истека времена за решавање теста, када ће решења бити доступна, а ученик ће моћи да им приступи и анализира их. Наведено ће бити могуће логовањем на платформу са истим приступним налогом као и за решавање тестова. Анализе задатака сва три теста ће бити емитоване и на каналу РТС 3, у терминима који ће накнадно бити утврђени. За ученике који немају техничке могућности да раде онлајн тест (они који не прате наставу онлајн), школама ће бити на располагању сва три теста у ПДФ формату, на дан комбинованог теста, тј. 24. априла, како би их одштампале и проследиле родитељима. Уколико су у могућности, родитељи могу да дођу до школе и преузму тестове у складу са мерама безбедности и под условом да не буду уведене ригорозније мере забране кретања. Ради ефикасности и што већег обухвата ученика тестирањем, препорука је да школе на време обавесте родитеље и прикупе информације о потребама за штампаним тестовима. Ове тестове родитељи неће враћати школи, већ ће наставници кроз редовну комуникацију са овим ученицима добити информације о њиховом постигнућу и на основу тога дати упутства и материјале за учење – припрему за завршни испит. Уколико не буду постојали услови за преузимање штампаних тестова, ученици ће преко РТС-а моћи да виде задатке и њихова решења. Потребно је да о свим активностима које се односе на онлајн тестирање у функцији припреме за завршни испит благовремено и на адекватан начин информишете ученике 8. разреда и њихове родитеље. Подсећамо на важност поштовања рокова који се односе на техничке припреме, што је неопходан услов за спровођење онлајн тестирања. Додатне информације за наставнике: Веб место mojaucionica.gov.rs и платформа Моја учионица TeslaEDU су на располагању наставницима и ученицима за реализацију наставе на дањину. Платформа представља алат за једноставније праћење учинка, оцењивање, праћење пристуства, дискусију, напредак ученика, једноставно приступање лекцијама, домаћим задацима, тестовима и комуникацију са ученицима. Уз могућност повезивања садржаја са других платформи као што је РТС Планета, Моја učionica - TeslaEDU представља јединствен систем који учење чини интерактивним. Све додатне информације и упутсва налазе се на наведеном веб месту. Срдачно, Министарство просвете, науке и технолошког развоја

Прочитај

ПСИХОСОЦИЈАЛНА ПОДРШКА

Датум: 07. April 2020 19:32 Категорија: Новости

ПСИХОСОЦИЈАЛНА ПОДРШКА
 
У мору информација које пристижу са свих страна , не желимо дужити, већ упутити вам кратку подршку и који савет.
Сведоци смо незапамћене пандемије која је захватила читав свет, цела кугла земаљска па и ми на њој требамо се придржавати свих савета и упутства лекара
како би смо што пре изашли из ове кризе. Криза је стање кроз које сада сви заједно пролазимо, али опет свако на себи својствен начин исказује. Многи од нас су вероватно забринути, осећају тугу и збуњеност и то је сасвим уреду, јер када не владамо ситуацијом и немамо довољан број информација о свему често се јавља страх за сопствено и здравље наших најмилијих. Дакле, не брините се, наше реакције какве год биле су сасвим нормалне у ситуацији која није нормална. Добро је што кризе не трају вечно, па
тако можемо знати да ће се и ово стање завршити. Ова као и све друге кризе кроз које пролазимо у току живота, нас покреће да уложимо своју снагу, вољу и труд да
се реорганизујемо и прилагодимо новонасталој ситуацији. Свака криза носи са собом и драгоцено искуство.

За ученике
Оно што вам може бити корисно и што може олакшати ситуацију јесу следећи предлози:
- Направите јасан план и програм дневних активности, када слушате наставу, када радите домаћи и остале активности везане за школске обавезе. Исто тако важно је
   дружење путем друштвених мрежа, слушање музике, читање забавних садржаја, гледање филмова, серија, помагање у кућним обавезама и одмор.
- Не слушајте по читав дан и претерано само вести о пандемији, и никако не доносите сами закњучке о свему. Увек отворено питајте родитеље за све недоумице које имате.
- Будите одговорни према себи и другима.

Психолошке реакције које вам се могу јавити и које су сасвим очекиване:
- Честа потреба за плакањем
- Љутња и свађа са другима
- Страх да ће се кризна ситуација поновити
- Страх од ствари или ситуација од којих се раније нисте плашили (нпр. страх да останете сами код куће, страх од мрака...)
- Осећање стида због слабости да превазиђе кризну ситуацију
- Потреба да се буде сам
- Потреба да се буде поред одраслих који их воле
- Тешкоће у учењу
- Заборавност
- Утисак да се заборавило све оно што се раније знало
- Стално осећање умора
- Болови у стомаку, мучнина итд.
 
За Родитеље/Старатеље:
Како помоћи деци
- Будите стрпљиви. Дајте времена детету да се прилагоди,( неком је потребно више а неком мање времена).
- Саслушајте своје дете сваки пут кад жели да разговара о тешким догађајима
- Немојте избегавати одговоре на питања које вам дете поставља и немојте давати нејасне одговоре
- Не конкретна питања одговарајте конкретно
- Помозите детету да задовољи потребу за сигурношћу – будите поред њега и организујте заједничке активности
- Прихватите могућност да ће се ваше дете понашати као да је неколико година млађе
- Показујте му љубав чешће него раније
- Не љутите се ако вам се чини да је дете постало дрско или непослушно
- Немојте га кажњавати ако пропусти неку школску обавезу
- Немојте му замерити ако се ноћу умокри или дође у ваш кревет
- Искажите оптимистичка очекивања везана за будућност
 
(Психолошке реакције ученика и савети за родитеље, преузети у фрагментима са сајта министарства просвете и технолошког развоја из приручника Психолошке кризне
интервенције у образовно-васпитним установама)
СОС телефон Министарства просвете, науке и технолошког развоја за психосоцијалну подршку запосленима у просвети,родитељима и ученицима је
0800-200-201 ( 9,00-14,00).
 
Остајте нам здраво!
Школски психолог,
Миња Ненадов

Прочитај

РЕЧ ПСИХОЛОГА

Датум: 07. April 2020 19:26 Категорија: Новости

РЕЧ ПСИХОЛОГА
ДА СЕ ПОДСЕТИМО
(за учитеље / наставнике)
Учење се односи на усвајање знања и информација,вештина,способности и навика.Усвајање школског градива захтева време, мотивацију и упорност. Учење у школи одвија се уз интеракцију између наставника и ученика и одељења у целини. Већина ученика време проведено ван школе и непохађање наставе доживљава као распуст. А кад је распуст, нема ништа да се учи! С обзиром да је уведен нови облик наставе - настава на даљину, учитељима и наставницима дата је могућност комуникације са ученицима путем порука, активирања е- учионице,праћењем часова на РТС-у. С обзиром да се сви сусрећемо са новом ситуацијом и новим облицима поучавања, ево неколико ПРЕПОРУКА:
- потребно је одабрати један, евентуално два облика рада у свом одељењу. Увођење више облика рада (пр.пратите часове на РТС,послаћу вам задатаке у "групу"), доводи до забуне и додатног оптерећења ученика и родитеља;
- родитељ не може да " преузме" улогу наставника, да обрађује наставне јединице без обзира што проводи знатно више времена са дететом;
- пожељно би било да учитељ/наставник након часа на РТС, у складу са презентованом наставном јединицом зада домаћи задатак са детаљним упутством за израду ( од 1-3    задатка);
- за домаћи рад могу се дати и задаци типа:преписати, прочитати, нацртати, вежбати, илустровати...
ради обнављања већ наученог и одржавања континуитета у раду;
- поједини ученици раде по индивидуалним образовним плановима ИОП у1 и ИОПу2, којима треба задавати задатке у складу са планираним исходима;
- поједини ученици живе у нестимулативној породичној средини, са родитељима ниског образовног статуса, и немају приступ савременим начинима комуникације;
- да би поучавање било успешно неопходна је повратна информација на релацији ученик - наставник, која има мотивациону и корективну улогу ;
- пожељно је да се учитељ/наставник повремено обрати ученику поруком или позивом са питањем: Како си ? Шта радиш? ради одржавања личног контакта и контакта са   школом.Ово би било од посебног значаја деци млађег школског узраста.
 
Школски психолог,
Михајловић Љиљана

Прочитај

РЕВИЈАЛНО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ МАТЕМАТИКЕ 2020.

Датум: 06. April 2020 23:18 Категорија: Новости

ИНФОРМАЦИЈА О РЕВИЈАЛНОМ ТАКМИЧЕЊУ ИЗ МАТЕМАТИКЕ УЧЕНИКА ОСНОВНИХ ШКОЛА
 
Познато је да су, због настале ситуације изазване Корона вирусом, сва такмичења у организацији Друштва математичара Србије отказана. Друштво математичара Србије је пратећи активности Министарства просвете, науке и технолошког развоја о едукацији ученика у новим условима, покренуло акцију „Математиком и информатиком против Корона вируса“.
 Једна од активности у наведеној акцији је и online РЕВИЈАЛНО ТАКМИЧЕЊЕ УЧЕНИКА ОСНОВНИХ ШКОЛА ИЗМАТЕМАТИКЕ. Такмичење је предвиђено за уторак 14. април у 17:00 часова и намењено обдареним ученицима од 1. до 8. разреда основне школе, што значи да на такмичењу могу да учествују сви заинтересовани ученици.
 
Замисао је да се на линку: https://dms-takmicenje.vmdevbox.com/  поставе задаци за Ревијално такмичење у уторак 14.04.2020. године у 16:50 часова. Ученици ће такмичарски тест „скинути“ са интернета и самостално решавати у току највише 2 сата. Тест садржи 12 задатака, који се конципирани по принципу вишеструког избора (заокружује се један од пет понуђених одговора А, Б, В, Г, Д) и табелу за попуњавање одговора. У 19:30 часова ће бити објављени резултати теста, тј. распоред тачних одговора, тако да сваки ученик може сам себе да оцени. Кратка решења задатака ће бити објављена у понедељак 20.04.2020. године.
 
Обавештавамо ученике да су задаци за Ревијално такмичење бирани из програма редовне и додатне наставе математике. Напомињемо да су узор за конципирање оваквог формата задатака били задаци за пријемни испит за 7. разред, односно 1. разред математичке гимназије, такмичење „Кенгур без граница“, па ученицима 6. и 8. разреда наше такмичење може послужити као пробни тест за предстојеће пријемне испите.
 
Уколико имате неких евентуалних питања, јавите се на електронску адресу Друштва математичара Србије: [email protected]
 

Прочитај