РЕЧ ПСИХОЛОГА

Датум: 07. April 2020 19:26 Категорија: Новости

РЕЧ ПСИХОЛОГА
ДА СЕ ПОДСЕТИМО
(за учитеље / наставнике)
Учење се односи на усвајање знања и информација,вештина,способности и навика.Усвајање школског градива захтева време, мотивацију и упорност. Учење у школи одвија се уз интеракцију између наставника и ученика и одељења у целини. Већина ученика време проведено ван школе и непохађање наставе доживљава као распуст. А кад је распуст, нема ништа да се учи! С обзиром да је уведен нови облик наставе - настава на даљину, учитељима и наставницима дата је могућност комуникације са ученицима путем порука, активирања е- учионице,праћењем часова на РТС-у. С обзиром да се сви сусрећемо са новом ситуацијом и новим облицима поучавања, ево неколико ПРЕПОРУКА:
- потребно је одабрати један, евентуално два облика рада у свом одељењу. Увођење више облика рада (пр.пратите часове на РТС,послаћу вам задатаке у "групу"), доводи до забуне и додатног оптерећења ученика и родитеља;
- родитељ не може да " преузме" улогу наставника, да обрађује наставне јединице без обзира што проводи знатно више времена са дететом;
- пожељно би било да учитељ/наставник након часа на РТС, у складу са презентованом наставном јединицом зада домаћи задатак са детаљним упутством за израду ( од 1-3    задатка);
- за домаћи рад могу се дати и задаци типа:преписати, прочитати, нацртати, вежбати, илустровати...
ради обнављања већ наученог и одржавања континуитета у раду;
- поједини ученици раде по индивидуалним образовним плановима ИОП у1 и ИОПу2, којима треба задавати задатке у складу са планираним исходима;
- поједини ученици живе у нестимулативној породичној средини, са родитељима ниског образовног статуса, и немају приступ савременим начинима комуникације;
- да би поучавање било успешно неопходна је повратна информација на релацији ученик - наставник, која има мотивациону и корективну улогу ;
- пожељно је да се учитељ/наставник повремено обрати ученику поруком или позивом са питањем: Како си ? Шта радиш? ради одржавања личног контакта и контакта са   школом.Ово би било од посебног значаја деци млађег школског узраста.
 
Школски психолог,
Михајловић Љиљана